vrijdag 27 januari 2012

Gebreide col / Knitted cowl or snood

Een jaar of twee geleden had ik hele dikke wol besteld, Polaris van Drops, om er een trui van te breien. Maar dat werd niet naar mijn zin. Ik ben er achter gekomen dat mijn manier van breien niet leidt tot een regelmatig breiwerk. Ik houd de draadspanning niet constant, en dan wordt het niet mooi, tenminste niet zoiets als een trui.
Toen zag ik leuke gebreide cols. Die kan ik wel breiden, dacht ik, want dan valt het minder op dat het breiwerk onregelmatig is.
Met een rondbreinaald (15mm) (breit veel makkelijker dan met twee naalden) breide ik vier verschillende cols en toen was de wol op!
Deze is 'horizontaal' gebreid en dan moet je de uiteinden aan elkaar zetten.

About two years ago I ordered chunky real wool yarn to knit a sweater. But I did not like the outcome: my way of knitting is wrong and does not lead to a regular knit structure.
Then I notices nice knitted chunky cowls. I could knit them, because you would not notice the irregular structure in a small piece of knit work.
I knitted four different cowls and than I ran out of yarn.
This one is knitted 'horizontally' with a circular needle (15mm).


................................................................................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...