woensdag 21 mei 2014

Werk in uitvoering / Work in progress

Begin juni hopen we de negentigste verjaardag van mijn schoonmoeder te vieren. Omdat die feestelijk gevierd gaat worden heb ik een jurk aangeschaft.
Daar wil ik nu een bijpassende tas bij. Van een geschrapt project had ik enkele beige vierkantjes over en die vormen de bodem van de tas. Nu moet ik verzinnen hoe ik ’m afmaak.
Van Elisabeth Andrée kreeg ik garen cadeau: Phildar vacances. Zij haakte er een tas van en publiceerde het patroon op haar weblog.
Terwijl ik aan het bedenken ben hoe ik het beige/rode tasje ga afmaken, ben ik, om even niet te hoeven nadenken, begonnen aan het patroon van Andrée. Het patroon is prima en Andrée is erg goed in het toepassen van niet-alledaagse steken, zoals de 2sctog, maar dan niet toegepast als mindering.
Helaas had ik bij het ‘omhoog’ haken van de zijkant fouten gemaakt bij het sluiten van de toeren en het beginnen van nieuwe toeren, met als resultaat dat er teveel steken bij waren gekomen.
Na even dubben heb ik de zijkant toch maar uitgehaald en met behulp van twee draden in een contrasterende kleur als stekenmarkeerders gaat het nu wel goed (niet op foto’s).
On the first Saturday in June we hope to celebrate my mother-in-law’s ninetieth birthday. Because it will be a festive celebration I bought myself a dress.
Now I need a matching purse. I still had some squares from a skipped project. These form the bottom of the bag. Now I have to decide how I will proceed.
In the mean time: Elisabeth Andrée gave me some yarn: Phildar vacances. Andrée crocheted a bag with this yarn and published the pattern on her blog! Because I wanted a relaxing project (too much on my mind these days) I started with Andrée’s pattern and yarn.
The pattern is easy to follow (good job, Andrée!), but I did make mistakes joining rows and starting new rows and ended up with too many stitches. I frogged the body and with the help of two threads of yarn in a contrasting color I manage to keep the number of stitches stable. (Not on the pictures.)


Het feest van mijn schoonmoeder zal plaatsvinden op een terras. Ik ga ervan uit dat het een overdekt terras is, maar ik weet niet hoe warm of koud het er zal zijn als het geen mooi weer is. Een jas over mijn jurk vind ik er niet zo feestelijk uitzien, dus ben ik een sjaal aan het haken van dun (baby)garen. De gebruikte steek is eenvoudig: 3 lossen, een vaste in het boogje van de drie lossen van de vorige toer, etc. Een rustige, regelmatige structuur.
My mother-in-law’s birthday party is going to be held in an outdoor café. I expect it to be a covered terrace, but I don’t know if it will be warm there when the weather is cloudy or rainy. I don’t think wearing a coat looks festive, so I am crocheting a shawl using a thin (baby) yarn and a simple stitch: 3 chains, 1 single crochet in the 3 chain space of the previous row, etc.


In januari kocht ik enkele bollen acryl in verschillende kleuren om mee te doen aan een Crochet Along. Bij nader inzien vond ik het patroon niet leuk. Dus begon ik aan een streepjesdeken.
Al gauw werd het geheel te groot, dus laat ik het liggen bij de bank waarop ik zit als ik televisie kijk. Ik kijk niet vaak, maar toch is de deken bijna af, zonder dat ik er erg in had!
Last January I bought some balls of acrylic yarn because I wanted to participate in a Crochet Along. But on second thoughts I did not like the pattern and started a striped blanket.
After some time the project became bulky, so I leave it on the couch where I sit when I watch TV. I do not watch TV often, but without noticing the blanket is almost finished!


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

3 opmerkingen:

  1. Goed bezig zeg! Je deken wordt prachtig, maar ook je tasje en sjaal, die zullen het goed doen op het feest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Angélique.
      Ik ga het tasje en de sjaal nu met voorrang afmaken!

      Verwijderen
  2. Wat een mooie projecten! En alles is zo bruikbaar, ben heel benieuwd naar je volgende update! Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...