dinsdag 20 mei 2014

Punniken met twee kleuren / Two color spool knitting

Op 18 april 2014 liet Pigtails op haar weblog foto’s zien van door haar vader zestig jaar geleden gepunnikte onderzetters, zo te zien van wol.
On April 18th 2014 Pigtails showed pictures on her weblog of spool knitted coasters made by her father some sixty years ago.



Bij nadere inspectie viel mij op dat de onderzetters gepunnikt zijn met twee of drie kleuren. Simpel idee, maar ik had het nog nooit gezien.
When I took a closer look I noticed that the coasters were made using two or three colors. A simple idea, but I had never seen it before.


Mijn dochter en ik probeerden het uit. De eerlijkheid gebiedt te vermelden dat we niet verder gekomen zijn dan deze probeersels. Als je echt een onderzetter wil maken, dan ben je wel even aan het punniken. En van een punniksliert een onderzetter maken is ook nog niet zo makkelijk. Ik haak liever.
(Een punniksliert-spiraal in elkaar naaien gaat vermoedelijk makkelijker als je punnikt met een punnikklosje met zes of acht boogjes.)
My daughter and I tried this out. To be honest, we did not finish anything. If you really want to make a coaster this way, you have to spool knit quite a bit more. And sewing the actual coaster is not easy. I prefer to crochet. (It is probably easier to sew a coaster when you use a spool with six or eight pegs.)
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...