dinsdag 22 april 2014

Proeflapje / Swatch


Onlangs zag ik op de website van The Natural Dye Studio ontwerpen van Amanda Perkins.
Ik was vooral onder de indruk van de Florence Crochet Blanket/Afghan en de Twinkle, Twinkle, Little Star Blanket/Afghan.
Die dekens zijn opgebouwd uit driehoekjes.
Bijna had ik één van deze patronen gekocht. Ik bestudeerde de foto’s en probeerde de driehoekjes te haken. Het lukte me niet helemaal, maar ze komen wel in de buurt.
Het patroon kopen doe ik toch maar niet. Ik was meer tijd kwijt met draadjes afhechten dan met het haken zelf. Net als bij het haken van veelkleurige granny squares. Ze zien er vaak prachtig uit, maar wat een werk, al die draadjes.
Ergens (ik kan niet meer vinden waar) las ik de tip van Amanda Perkins om steeds als je een driehoekje af hebt meteen de draadjes af te hechten, zodat het afhechten van draadjes een onderdeel van het haken wordt. Dan kijk je niet na het haken tegen een heleboel losse draadjes aan.
Ik beperk me tot dit driehoekjesproeflapje.
Recently I saw on the website The Natural Dye Studio the designs of Amanda Perkins.
I was impressed by the Florence Crochet Blanket/Afghan and the Twinkle, Twinkle, Little Star Blanket/Afghan.
These blankets are made out of triangles.
I almost bought one of the patterns. I studied the pictures and tried to crochet the triangles. They are not quiet the same, but you get the idea.
I ended up not buying the pattern. To weave in the yarn ends took more time then the actual crochet.
Somewhere (I cannot find where it was) I read a tip by Amanda Perkins to weave in the yarn ends right after you finish a triangle. In this way you connect the crochet with the weaving in. And the amount of yarn ends in the end is not so overwhelming.
I confine myself to this swatch.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...