vrijdag 30 augustus 2013

Astrakhan kussenkleedje (idm) / Astrakhan cushion rug (wip)

Ik was helemaal niet van plan om iets te maken in de astrakhansteek.
Ik had me alleen maar afgevraagd hoe Renilde de Peuter haar astrakhan kussenkleedjes maakte.
Maar op het weblog van Hermine van Dijck, ook een Vlaamse textielontwerpster, zag ik ronde kussenkleedjes. Zij bleek ook geïnspireerd door Renilde de Peuter.
En toen dacht ik: dat ga ik ook even proberen...
Ik weet niet of ik deze op dezelfde manier heb gemaakt als Renilde en Hermine.
Beide hebben de kunstacademie doorlopen en proberen van hun werk te leven.

Daarom vertellen zij op hun weblog niet hoe ze hun ontwerpen maken.
Voor mij is het dus een kwestie van uitproberen.
Actually I did not want to crochet anything in the astrakhan stitch.
I only wondered how Renilde de Peuter made her astrakhan cushions.
But on Hermine van Dijck’s weblog I saw circular astrakhan cushions.
She was also inspired by Renilde de Peuter.
And then I thought that I might try to make one myself...
I don’t know whether I use the same technique as Renilde and Hermine.
Both graduated from the art academy in Antwerp in textile design and try to make a living with their work.
So they do not explain on their weblogs how they make their designs.
I just have to give it a try!





Garen: 100% acryl (dank je wel, Andrée!), dubbele draad; haaknaald: 5mm.
Yarn: 100% acryllic (thank you, Andrée!), two threads; 5mm (H) hook.


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

2 opmerkingen:

  1. Ziet er erg mooi uit! Weer eens iets anders.
    Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden hoor.

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dit vind ik erg mooi!
    En super graag gedaan:)!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...