woensdag 23 januari 2013

De eindjes aan elkaar vlechten / Joining Yarn by braiding


Ik weet niet of ik de enige ben die er last van heeft: bij mij komen de zorgvuldig weggewerkte loshangende draadjes soms weer tevoorschijn.
Heel vervelend. Heb je iets moois gehaakt, ziet het er toch, naar mijn idee, niet professioneel genoeg uit. (Echt professioneel hoeft niet, maar ik streef wel naar een zo goed mogelijk resultaat.)
Ik was al op zoek gegaan naar tips omtrent het wegwerken van draadjes, maar de gouden tip zat er niet bij.
Onderstaande tip ga ik zeker uitproberen.
In dit filmpje laat Lorraine L zien hoe je twee draden van hetzelfde garen aan elkaar kunt vlechten. Het is even (priegel)werk, maar je hebt, volgens haar, geen last meer van die losse eindjes en je hoeft geen draadjes weg te werken als je werk klaar is.
O ja, 3 inches = 7,5 cm!



I may be the only one, but in my projects the loose ends of yarn often showed themselves after some time, although I carefully wove them in. Very annoying!
In this video Lorraine L shows how to braid the ends together.
Although it looks a bit of a hassle, I think this is certainly worth trying.
................................................................................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...