donderdag 7 april 2011

Onderzetter / Coaster

Onderzetter / Coaster by evstra


Ik ben van de generatie die op de basisschool het vak 'handwerken' nog heeft meegemaakt. (Afgeschaft in 1975).
Dit is een van de dingen die ik heb gemaakt, ik denk in de vijfde klas (nu groep 7). Ik was toen 10 of 11 jaar.
De zeshoekjes zijn gehaakt rond gordijnringen. Die ringen moest je van huis meebrengen. Thuis hadden we geen gordijnringen, dus ik moest ze gaan kopen in een fourniturenwinkel. Gelukkig waren die toen nog ruim voorhanden, dus ik kon er zelf op een woensdagmiddag heen.
"Zeven gordijnringen", zei ik tegen de verkoopster.
"Zijn deze goed?" vroeg ze.
Ze gingen, geloof ik, per tien, want in mijn moeders knopendoos zitten er nog altijd een paar. Ik kreeg ze mee in een papieren zakje.
Toen ik ze op school liet zien, zei de handwerkjuf:
"Wat een kleine ringetjes zijn dat. Jij dacht zeker: ik neem maar kleintjes, dan ben ik gauw klaar."
Ik was zwaar geschokt, want de verkoopster in de winkel had mij helemaal niet verteld dat er grote en kleine gordijnringen bestonden.

I made this coaster when I was in elementary school.
After 1975 needlework was no longer taught in school in The Netherlands as a mandatory subject.

................................................................................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...